96 % af singlemænd og -kvinder fra Danmark, Sverige og Norge kan forestille sig en flirt på ferien. Selvom 40 % aldrig har flirtet på ferien, mener hele 99 %…
Berlin, Maj 2016. PARTNERMEDNIVEAU har foretaget en ny undersøgelse blandt danske singler, om hvorvidt de sociale medier påvirker dating og parforhold. De sociale medier fylder enormt meget i vores hverdag og derfor har vi denne gang valgt at kigge nærmere på hvordan de sociale medier påvirker parforhold, forhold til eks kæresten og fremtidige dates.
Danske singler tjekker deres date ud på forhånd og stalker deres eks på de sociale medier
Det viser sig at 20% af de danske singler, stalker deres eks kæreste på de sociale medier for at se om han/hun stadig er single. Men det stopper ikke her, for eks kæresten er bestemt ikke det eneste singlerne stalker, for overraskende 53% af de danske singler tjekker deres date ud på de sociale medier før de mødes, det er især kvinderne med hele 59%, som lige vil have et smugkig på hvem de skal ud med, mændene følger lige i hælene med 53%.
De sociale medier er også skyld i skænderier og ligger op til affærer
Undersøgelsen afslører blandt andet også at hele 20% har indledt en affære gennem de sociale medier og 19% har haft et skænderi med deres partner over noget som involverede de sociale medier. Så det er ikke helt uden grund at overraskende 32% af singlerne mener at parforhold ville være bedre hvis ikke de var påvirket af de sociale medier, her er det især mændene med hele 42% som mener at forhold ville være bedre uden indflydelse af de sociale medier, hvorimod kun 22% af kvinderne er enige med dette. Der er Facebook der har mest negativ effekt på parforhold, 73% mener at dette medie har den største negativ effekt.
Par som udstiller deres forhold på de sociale medier, er mindre glade end par som ikke gør
Derudover spurgte vi singlerne hvordan de har det med folk der udstiller deres kærlighedsliv/glæde for hinanden på de sociale medier. Her mente 20% at folk bør holde deres kærlighedsliv privat og 17% mente at de kompenserer for noget som mangler i deres forhold. Desuden tror 19%, at folk som udstiller deres parforholds glæde på de sociale medier, at de er mindre glade i deres parforhold end dem som ikke gør.